fredag 28 mars 2014

musiken då fredagen tog slut


Varje gång som jag hör KLF och deras ”3 AM eternal” minns jag gymnastiken på fredagar. Högstadiet, sjuan? Åttan? Sista lektionen på fredagar och man drömde om disco och hångel. Det var som om fredagskvällen började snackas upp redan där på gympalektionen. Vad lärde man sig egentligen? Med rätt musik kan man alltid komma i partystämning. Det händer fortfarande även om det inte sker varje fredag om man säger så. Det är ju ändå så att man föddes där någon gång på sjuttiotalet. Min definition utav ”min generation” är ju de som växte upp och hann bli vuxna under nittiotalet. ”Vi” gick från barn, via tonåren till vuxenlivet under den tiden. Och jag tror att om du är en av dem så känner du igen låten då du väl hör den även om du inte minns titeln ”3 AM eternal.”


Inga kommentarer: