måndag 10 mars 2014

Det är inte jag

Människor har saker som måste göras. Det måste lagas mat för ungarna är hungriga, det måste hämtas på dagis och hunden behöver sin promenad. Om man inte har små barn så har man vuxna och man besöker dem. Man jobbar och man tar hand om familjen. Det där är inte jag. Jag har just inget sådant ärligt talat och det är ett medvetet val. Men frågan är vad man gör? Vad drömmer man för drömmar. Då jag äntligen klivit in i en period där jag är utsövd och inte har något särskilt inplanterat känner jag mig plötsligt uttråkad. Nog behövde jag de där timmarna med sömn, ingen tvekan om det, men nu har jag ju sovit klart. Ärligt talat jag har inga planer och jag är uttråkad det är inte en situation som jag uppskattar, jag uppskattar det inte över huvudtaget, och just detta måste åtgärdas snarast. Det är liksom så jag lever, då jag är uttråkad försöker jag hitta på något som roar mig annars blir jag galen. Det som är kruxet just nu är att jag inte har en aning om vad jag vill, eller det kanske jag gör? Jag kanske bara inte kan klä det i ord just nu, just i kväll.


Inga kommentarer: