onsdag 12 mars 2014

Kaffe borde funka

Jag försöker komma i form med hjälp av en kanna kaffe. Det skulle kunna funka, det finns en chans att det skulle kunna funka.  Jag hoppar fram och tillbaka mellan apparna ”p.s express” och ”afterlight” med Roxette pumpandes i bakgrunden. Jag ser mitt lekande i fotopparna som en form av avslappningsövningar. Det är samma tanke som morfars korsordslösande. Ändå är det som om jag famlar i mörkret. Jag hottar inte rätt filter, jag hittar inte rätt läge på de olika ”reglagen.” Hela känslan blir att man jobbar med ostämda instrument vilket driver mig till vansinne. Jag har suttit och försökt hitta rätt i två veckor nu. Men en dag kommer det sitta det vet jag. Eller det finns en möjlighet att det kommer sitta en dag.

Liveinspelningen med Gessle från Cirkus 2009 innehåller ”stupid” och jag skickas tillbaka till 1997. ”World according tog Gessle” är antagligen inte ett av hans mest kända mästerverk. Likafullt, jag minns det som det var i går. Jag brukade lyssna på den cd-n då jag cyklade. Jag gick på komvux, och jag cyklade fram och tillbaka till skolan vare dag, drygt 9 kilometer enkel strecka. Av någon anledning brukade just ”stupid” dyka upp i lurarna då jag befann mig i den brantaste uppförsbacken på hela sträckan. Låten ger mig någon form av kroppsminne. ”kämpa, kämpa som fan” ungefär. ”kämpa som fan så är backhelvetet historia för den här gången.” Naturligtvis låg den där uppförsbacken på hemvägen. Vilket i oh för sig kanske var tur med tanke på att jag alltid var sen då jag cyklade till komvux på morgonen. Underbara år. Dock inget kaffe på den tiden. Det var helt enkelt överkurs för mig på den tiden. I dag är det en förutsättning för att jag ska kunna andas på förmiddagen.


Morgnar är morgnar. Gessle är Gessle. Sen är det bara en fråga om ”World according to Gessle” eller ”Party crasher,” Då var det en  bärbar cd-spelare av märket ”Denver” i dag är det ”Iphone 5s” utöver det har inte min värld förändrats nämnvärt om man bortser från mitt kaffekonsumerande.


Inga kommentarer: