fredag 14 mars 2014

Mycket puls lite sömn

Det blir dåligt med sömn dessa nätter då månen är som störst och skenet gör en sällskap hela natten. det känns som om man var en av deltagarna i ”fångarna på fortet” det är bara att skynda på. Grinden sjunker sakta men säkert ner och tiden är snart ute. Det är fredag och veckan börjar närma sig sitt slut.

Det är så lätt att redan nu börja fantisera om den helg som står inför dörren. men det är inte över förrän arbetspasset är slut. Jag önskar jag kunde säga att jagade köpt in nya tulpaner och hemmet vore i perfekt ordning. Men så är inte fallet. det känns snarare som om jag är" på väg” och så kanske det är. Helgen känns snarare som ett litet andrum, som en chans att hämta luft, få ner pulsen innan det är dags att tuffa vidare. Jag försöker låta bli att tänka på det, jag ska avsluta denna vecka först. En sak i taget, lika fullt känns det fortfarande som man är en av deltagarn i ”fångarna på fortet.” 

en fredag kan kännas som Tomas Ledins ”vi är på gång” eller så kan en fredag kännas som Tomas Ledins ”just nu.” Denna fredag känns som hämtat ur ”just nu.” Den där känslan av längtan efter förnyelse, samtidigt som man dröjer sig kvar. Frågan är om det är månen eller om det är känslan av vår som ger mig puls.Vad har jag för förväntningar på nästa vecka? mer sömn och mindre puls.


Inga kommentarer: