onsdag 25 februari 2015

Krasch

Stökandes ute i förrådet lyckas jag med bedriften att hitta rätt banankartong, och två minuter senare efter att jag hitt kartongen tappar jag den i golvet och det mesta i kartongen går i kras. Jag står där och sopar upp skärvor a glas och porslin, och jag kan inte förneka att det fanns saker i den kartongen som jag verkligen gillade. Samtidigt så innehöll den föremål som kanske borde bytas ut under en snar framtid, mest för att förnya sig aningen.


Det samma gäller det lilla gröna som jag äger och har, penny, kattungen som nu inte fyllt året slaktar all grön växtlighet. Vem vet jag kanske borde ta tag i det med, då jag ändå håller på. Jag inser att det mesta behöver tas tag i. Nya gardiner, nya möbler, ny belysning, ny tv, det mesta behöver verkligen bytas ut. Ett projekt som jag egentligen skulle ha påbörjat redan 2010. Jag gjorde ett försök 2013, men det mesta stanna upp. Dags att sopa upp skärvorna från det som rymdes i en banankartong och kanske bege sig ut och leta nytt. Jag tror jag lägger in det i min kalender så det blir av, helst före valborg. Det är klart att det var tråkigt att det mesta i banankartongen gick sönder, men de få saker som jag verkligen gilla gick att köpa nya på nätet.  Det känns helt enkelt som det som gick förlorat har lagt grunden till en nystart.

Inga kommentarer: