lördag 7 februari 2015

Melodifestivalen är här

Pernilla Wahlgren och Kikki Danielsson var de stora vinnarnas Melodifestivalen 1985. Jag kommer ihåg att jag fick en plansch på Pernilla Wahlgren genom glassbilen om jag minns rätt. Jag minns ingen känsla av tacksamhet över just planschen. Jag minns att jag tyckte det var två ganska trista låtar. Det tyckte jag då, det tycker jag i dag med. Kan inte hjälpa det. Nej det var inte bättre förr, redan året där på 1986 var Anna Book med, och året där efter var Lotta Engberg med, jag kan iskallt konstatera att om man har 1985 som indexår så har det bara blivit bättre med åren. Därför är jag enormt förväntansfull i för kvällens evenemang. Jag känner en förtröstan i att så dåligt som det var 1985 kommer det aldrig mer bli. Efter att ha genomlidit den där kvällen 1985 känns det som om kvällens händelse kommer bli rena rama julafton.

1985 fick man äta plockgodis och varma mackor. För tio år sen ungefär innebar Melodifestivalen förfest och livliga diskussioner. Efter att man sett melodifestivalen gick man på krogen. Martin Stenmark vann för 10 år sen. "se på mig " med Jan Johansen vann. Jag minns faktiskt en hel del av låtarna från det året. Dock lite tveksamt huruvida jag såg hela, och hur det var med alkoholintaget just då. Det finns en risk för att att jag och mina klasskompisar börjat ladda i för studenten, visserligen gick jag bara andra året på gymnasiet, men vad spela det för roll. i år blir det paj och twitter. Tiderna förändras som ni märker, och det är nog så att det bara blir bättre och bättre för varje år som går.

Inga kommentarer: