torsdag 26 februari 2015

Poddens intåg i mitt liv har dröjt


Jag är ingen poddmänniska, det medger jag villigt. Ändå är det en av de saker jag vill ta tag i, helst nu. För mig är podden en djungel. Ändå envisas jag med att försöka. Jag växte upp med radio, då radion enbart hade tre kanaler. Jag tycker livet fick en ny mening då Mix Megapol startade. Jag är i grund och botten en radiomäniska, så poddar borde vara ett självklart inslag i min vardag. Ändå, ser verkligheten inte riktigt ut så. Jag har förvisso börjat prenumererar på massa poddar, men ännu inte lyssnat på ett enda avsnitt av poddarna. En del poddar har slutat leverera nya avsnitt dessutom. Fast vad gör det, jag kan ju lyssna ikapp. Frågan är när ska jag lyssna på dem och vilka poddar ska jag följa? Varför inte börja med ”spanarna” från 16 juni 2006. Det känns så rätt.


Inga kommentarer: