lördag 28 februari 2015

I väntan på " the grand Budapest hotel"

Jag sitter och väntar på att " the Grand Budapest Hotel" ska börja. Melodifestivalen lämnade mig med förvåning. Resultatet blev knappast vad jag trodde. inte trodde jag att Hasse Andersson skulle ha en chans att gå vidare. Så blev ändå fallet. Överraskningarnas tid är inte förbi.

Ändå sitter jag här och funderar på SHL. Som jag fått för mig så måste Färjestad spela om sin plats i slutspelet, det slipper tex Örebro. Det förvånar mig inte att det blev så, Färjestad har de senaste säsongerna suttit allt för ofta och allt för länge i utvisningsbåset, det straffar sig alltid. Jag personligen tycker ju att Färjestad skulle ha gjort något åt attityden och åt ledarstaben för flera säsonger sen. Leksand går det inte heller så bra för. Däremot levererar Örebro. 

Dagen har spenderats framför tv-n, skid-VM vart ju ganska lyckat. Underdrift, det var superlyckat. Under sena eftermiddagen handlades det lite inför helgen. Några små nödvändigheter som lite smörgåspålägg tillexempel. Så kan en vanlig lördag se ut i mitt liv. Nu avslutas lördagen med " The Grand Budapest Hotel."

Inga kommentarer: