tisdag 11 augusti 2015

Det är guldkant det


Denna dag har jag varit hemma, ensam och bara försökt röja i den värsta röran. Ändå så det som jag kommer ta med mig från denna dag är ljudboken ”springflod” skriven av Cilla och Rolf  Börjlind. Jag kan helt enkelt inte stänga av den. Det författarparet har bland anat skrivit manus till några beckfilmer. lysande bok. Jag måste rekommendera den. 

Jag är ganska förtjust i ljudböcker, just därför att jag hinner konsumera en bok samtidigt som jag håller på med annat. för mig är det vardagslyx. Något annat jag också gillar är roddar. Fast nackdelen med roddar är att det tycks inte vara så många i ens omgivning som lyssnar på poddar överhuvudtaget, än mindre just de roddar som jag själv följer. 

Jag har börjat att köra ”Alex och Sigges podd” från start. Det har mer eller mindre blivit en vana att köra ett poddavsnitt varje morgon som jag är hemma och ledig. Det där med poddar är ännu inte ett samtalsämne på allas läppar om man säger så. Men vem vet, det kanske blir det. Det vore ju onekligen kul att ha några att prata podd med. Jag menar man hör ett härligt poddavsnitt och så har man inte någon att prata med om just det avsnitt som man precis lyssnat på. Poddar, ljudböcker och fixa och trixa hemma. Det är guldkant det. Morgonen inleddes med att jag gick igenom vilka sorters te jag hade och vilka sorter jag saknade. Dagen kommer avslutas med ”allsång på skansen” det blir kul för mig.

Inga kommentarer: