tisdag 4 augusti 2015

En film till helgen kanske vore något

Solen går ner en timme tidigare i dag i jämförelse med när den gick ner 21 juni. Jag sitter och funderar på att ”birdman” och ”gentlemen.” Jag vet inte om det är ”rätt” men det är ändå så tankarna går. Streama från netflix är nog inte så sannolikt, de filmerna har inte nått dit. Jag hyr inte en film på traditionellt vis, det gör jag bara inte. Fy fanken dyrt och så måste man lämna tillbaka filmen. Man kan ju hyra via nätet och det vore förstås en tanke. men jag är inte säker på att det blir så mycket billigare. Dessutom är jag inte säker på att jag vet hur man ska göra, än mindre är jag säker på att jag har rätt teknik. Nej jag får helt enkelt köpa filmen om jag ska se den, åtminstone den här gången. "Åtminstone den här gången” säger jag till mig själv medan raden av dvd-filmer växer. DVD-fodralen har allt som oftast spår kvar av röda prislappar vilket vittnar om att jag troligtvis köpt dem på coop.

En timme tidigare, solen går ner en timme tidigare i dag i jämförelse med 21 juni. En timme tidigare och jag vaknar i ottan och jag går runt med Peter Le Marcs ”ända till september” i lurarna. Jag kommer inte stänga av förrän jag åtminstone druckit en kopp kaffe, åtminstone en. 


Inga kommentarer: