onsdag 19 augusti 2015

En form av terapi


I dag genomförde jag den plan som jag tagit fram. Jag hade planerat att sitta och bygga med lego. För några år sedan fick jag en lego som blivit liggandes. Jag har gått och sneglat på den där byggsatsen men den har liksom blivit liggandes. Men nu hade jag bestämt mig för att ta tag i det. Terapi.

Jag har suttit och byggt på den där byggsatsen utan att egentligen komma någonstans. Då jag växte upp var lego en del av min vardag. Jag var nog bättre på att bygga med lego som barn i jämförelse med dagsformen. Jag och katterna har byggt större delen av dagen. Lego är nog precis vad jag behöver just nu.

Tankar kring kvällens möte snurrar runt. Frågor som jag hoppas att jag kommer få besvarade. Jag till skillnad från många andra män i dag tycker inte om skägg eller det jag tänker på är min egna skäggväxt. Jag vantrivs med att gå orakad allt för länge. Tanken på att tillexempel gå på möte orakad är inget som tilltalar mig. 

I kväll får jag träffa några av de kompisarna som jag inte sett på hela sommaren. Det är en av de positiva sakerna med att hösten drar igång, man får träffa folk som man inte sett på ett tag. det blir en tydlig signal om att allt börjar ändå förväntar jag mig ett ganska lugnt och alldagligt medlemsmöte. Fylld av energi och utöver skratten och de goda stämningen kanske det blir lite prat om framtiden i största allmänhet.

Inga kommentarer: