lördag 22 augusti 2015

Spring



Allergin vill inte riktigt ge med sig. Jag vaknade i natt och fick ta mer allargimedicin. Nu har jag känt av allergin i drygt tre veckors tid. Samtidigt, vi har haft sol och värme under ungefär lika lång tid. Det måste ha gått drygt tre veckor utan en droppe regn. Nå väl, man får ta det onda med det goda.


För att fira lördagen som sig bör körde jag på sockerkaka. det är aldrig fel med en sockerkaka. Jag hitta ett LCHF-recept som jag hade liggandes. Fem stycken ägg skulle vispas i fem minuter, befrielsen då jag kom på att vispen sköter sig själv var obeskrivlig. Ner med äggen i bunken, upp med vispen och fäst den i dess fästen, sen kunde jag ta en paus medan äggen vispades. Perfekt. 

Under tiden som äggen vispades funderade jag på ”apple-tv” och alla köpargument för att skaffa en. Då jag precis började titta på ”jordskott” som jag spelat in sen i våras stötte jag på tekniska problem. Hårddiskarna strulade helt enkelt. Appeltv och jag får upp svt play på tv-n, bara en sådan sak. Vi får väl se hur det blir med det, men jag kan inte förneka att jag är ruggigt sugen på att skaffa en apple-tv.

Jag ser med spänning fram emot TV4:s nya serie ”spring.” Men då jag såg trailern kändes det som det där gamla programmet ”på rymmen.” Hur som helst, jag ska ge det programmet en ärlig chans och förhoppningsvis är min sockerkaka klar tills ”spring” börjar. 



Inga kommentarer: