söndag 9 augusti 2015

Då så då kör vi då

så är vi då på plats. Jag och tre ganska livliga katter har krupit ner i sängen framför tv-n. twitterkudden är på plats och kvällens höjdpunkt blir naturligtvis dokumentären om Olof Palme. 

Det är nu det börjar va? det är nu allvaret börjar?  Motvilligt har jag klurat på en liten motionsrunda som jag kan ta med cykeln dagligen för att hålla mig i form. det är tveklöst så att i min ålder väljer man inte att röra sig. Man måste. Trots viss motion förhindrar det inte förfallet, men det kan möjligen bromsa in det förfall som drabbar alla i min ålder, en del drabbas hårdare än andra. Inte nog med det, man somnar tidigt och vaknar tidigt. Meningen med livet tycks vara ”morgonkaffet” och livets stora fråga är där med ”kommer jag kunna få i mig något morgonkaffe utan att det blir allt för mycket strul på vägen."


Inga kommentarer: