onsdag 26 augusti 2015

Bon jovi?



Naturligtvis, självklart måste jag ha Tom Cochranes singel ” Life is a highway” från 1992. Självklart. det händer ganska så ofta att jag vaknar och har någon låt i skallen. Det första jag gör är att öppna itunes och försöker hitta låten och så tar jag ner den och lyssnar på den om och om igen. Det där är en grej som jag roat mig med på gott och ont. I morse var det alltså Tom Cochrane med låten ”Life is a highway.” det funkar, det funkar riktigt bra. mindre kul är det då man vaknar och tar hem ett helt album och sen somnar om och då man vaknar några immar senare och inser att man har ”the best of Sven-Ingvars” då kan man hålla sig för skratt.

Musik och 90-talet, jag har märkt att det händer allt oftare att låtar från 90-talet nämns i deckare och romaner. man framställer gamla Bon Jovi-låtar som gamla klassiker och vuxenmusik. den vuxna huvudpersonen kör lite Bon Jovi och lite Madonna. När fanken blev det vuxenpoäng på att köra bon Jovi? 90-talet. Texten på bilden är underbar: ” You´re not old you´re vintage” ett mantra man kan klamra sig fast vid. 

Inga kommentarer: