söndag 16 augusti 2015

En vanlig söndag

Det var ganska kyligt då jag klev upp vid sex i morse. Den första solrosen slog ut denna morgon. Det var målet med planterandet. Solrosor och kärleksört  är två personliga favoriter. Jag har ett ”pirr” i kroppen som går att jämföra med det pirret man hade som barn då man var på ett nöjesfält och precis skulle åka en karusell för första gången. Det är säkert väldigt många runt om i vårt land som i dag delar den känslan med mig just i dag. Många, barn, unga vuxna, och vuxna kommer påbörja sina studier i morgon, om jag nu förstått det hela rätt.

Under helgen har det grillats, troligtvis för sista gången den här säsongen. Äntligen har jag fått sett filmen ”Birdman.” Den var helt okej, men jag tycker inte att den var så bra att den skulle kunna vinna oscars, ändå så gjorde den det. Absolut, se den om man får chansen, men nej det är inte en film som kommer förändra mitt liv.

Ett annat söndagsnöje som jag hängivit mig åt är att stå i köket och fixa matlådor. Det är nästan lite av en söndastradition för min del. Eftermiddagssolen ligger på mot köksfönstren, eftermiddagssol, en varm spis och hyfsat sommarväder gör att det blir som en bastu i köket. Nu väntar bara ett berg av disk. 

Helgen kommer avslutas med SVT:s nya tv-serie ”mammon” så fort jag fått i mig min kvällsmat som består av tre ägg och lyckats besegra berget av disk.

Inga kommentarer: