tisdag 18 augusti 2015

Höstens pussel


Höstens pussel håller på att falla på plats. Det mesta ha börjat trilla in. Framtida möten och utbildningar och annat börjar sakta men säkert att fylla almanackan. Precis som tv-tablån som fylls med välbekanta programpunkter som idol, Bingolotto, doobidoo och Babel. Babel ser jag verkligen fram emot. Det är ett av mina favoritprogram. 

Vad bryr sig solen om det? Strålande väder utanför fönstret. När vi ändå är inne på ämnet solen, i morse gick jag upp före solen, bokstavligen talat. Med andra ord solen får sova längre än vad jag får. Jag har beställt hem någon olja med omega-3, omega-6 och jag tror även den innehöll omega -9. Det är bara att förbereda sig på de åtta mörka månaderna som komma skall.

På lunchen hämtade jag ut ett armband som jag lämnat in för lagning tidigare i sommar. Det har legat där i år med trasigt lås men nu är det åtgärdat. Inte en minut för sent. Jag överväger att lämna in mina halsband med, men vet inte. Jag är mer förtjust i Silverman i guld men får för mig att guld passar nog bättre, men vet inte.

I går blev jag påmind om hur det är att ha en ungkatt. Då jag tyckte det var dags att sova tyckte katten att det var dags att ta tag i saker och ting. Jamandes försökte Jon få mig att lämna tv-n. Då det äntligen blev mörkt gav hon upp och la sig bredvid mig och vi somna. Katten verka vara lika trött som jag efter det eviga jamandet.

Inga kommentarer: