torsdag 12 juni 2014

en dusch, sen iväg...

Jag sitter här och varvar ner medan jag laddar batteriet i telefonen. Det är ju alldeles fantastiskt väder, och skolavslutning i staden, bara en sådan sak. Det har även känts som en form av skolavslutning när det gäller mitt yrkesliv. Vårterminens sista möte med goda vänner är över, och jag hinner inte träffa så många av mina vänner på jobbet innan semestrarna drar igång.  På sätt och vis väntar 12 veckors sommarlov.

Solen strålar. Ännu finns det saker på lita som ska bockas av men det är ändå mest vardagsgrejer. Jag tillåter mig att börja tänka sommar. Det känns ändå som om sommaren kom så plötsligt, fast så känns det väl kanske alltid. Mina stora frågor i livet just nu är vad jag ska välja för kläder tills nästa event.

Det är väl ändå så här en sommar ska vara? Man kommer hem, mellanlandar och så ger man sig iväg igen. Matlådan som jag tog upp i morse ur frysen har förvisats till kylskåpet, den lunchen hoppar jag, det får bli något på stan i stället. Precis så ska det vara på sommaren, maten i frysen får stå åt sidan till förmån för mat ute.


Jag känner vissa bryderier beträffande fotbolls-VM och tidpunkterna för matchsändningarna. Det blir inte mycket till VM om alla matcher ska gå nattetid. Jag tröstar mig ändå med att det bara är någon vecka kvar tills ”allsång på skansen” och ”sommarkrysset” rullar i gång. Så vad återstår nu? En dusch, och så i väg ut i sommaren 2014 för att göra något åt mitt instagramflöde.


Inga kommentarer: