måndag 23 juni 2014

långledighetens slut

Det känns som om jag har haft långledigt. En midsommarhelg med sällskap men ändå en stillsam midsommarhelg, där fotbolls-vm upptog större delen av midsommarfirandet. Jag konstaterade att den helg som gått var den första helgen sedan februari som jag varit ledig och faktiskt hunnit med en tv-kväll. Det i sig kändes ganska så ovant men välbehövligt. Det var också den längsta ledighet jag haft sett till antal lediga dagar i streck sedan mellandagarna, årsskiftet. Jag har njutit av ledigheten till fullo. Något annat ska jag inte säga.


Denna vecka har inletts med att tvätta och att ta tag i den värsta röran. Jag har någonstans lagt en del energi på att försöka orientera mig i vad jag brukar gör på somrarna. Jag har försökt minnas de senaste somrarna, och det har väl gått si så där. Någonstans brukar minnena från somrarna och den faktiska verklighetens inte överensstämma ett dugg. Ändå är det som om just exakt nu så börjar livet. Just nu, just i dag om man bara tar tag i det och vänder på en sten till.  Sista dagen med ledighet, det känns som om vilan varit tillräckligt lång och jag ser fram emot morgondagen. Kvällen kommer naturligtvis hägras av pågående Fotbolls-vm. Jag har helt fastnat i det träsket. Det kunde vara värre. Helgen och långledigheten har varit tipptopp, något anat kan man inte säga.


Inga kommentarer: