tisdag 17 juni 2014

reset

Det finns allt som oftast en känsla av ”reset” typ ”omstart” och det är onekligen så att det kan väcka en viss frustration inom mig. Samtidigt är det ju precis det jag valt, det som jag vill. Och jag försöker förmå mig själv att älska just det, ”reset.”  Jag börjar någonstans med en galen ide, en planen målbild och sen så är det ju inte alltid det gå funkar. Samtidigt är det naturligtvis magiskt då allt går i lås. Och jag tror det är det som är triggen.


Man försöker plocka fram det positiva och samtidigt tänka nytt då man befinner sig i det där läget ”reset” och jag tror jag gör det, väljer det där ”reset” för att utmana mig själv. Sen kan man ju fråga sig hur ofta jag överhuvudtaget tänker en ny tanke. Jag ar en känsla av att jag går runt i samma hjulspår som de flesta andra av oss. Men det är ju en kull tanke, en vision på något sätt ”reset”. Det finns ett annat utryck som också går att applicera på det som jag försöker beskriva. Det går ungefär så här .” gör om gör rätt.”


Inga kommentarer: