onsdag 25 juni 2014

Sentimental eller det var fan bättre förr

Regnet öser ner. Jag orkar inte ens ta in tvätten. Det finns ingen mening med det. Blöt tvätt är blöt tvätt.  I min värld får blöt tvätt hänga kvar. Det är helt enkelt inget att hetsa upp sig över. No big deal.  Jag kör lite gammal musik via youtube, Alice Cooper, Bon Jovi, Aerosmith, Scorpions och lite Guns and roses. Resan tar mig från neonfärger och brudar i minimala bikinis i Scorpions videos till Alice Cooper som klär sig i allt från trikåer till skinnjackor med nitar och rör sig i miljöer med piskor och kedjor. Jag undrar om något skivbolag skulle köra på den linjen i dag. Skulle Madonna få kört sitt race i dag? Det verkar så mesigt i dag. Jag lägger inte in några värderingar kring hur vida det var bättre förr eller inte. Jag vill bara envisas med att det har blivit mesigare. Det kändes som om allt dog då Blur och Oasis tydligen skulle räknas som ”bad boy´s” hur det nu gick till. Inte ens popen är vad den en gång i tiden var. Var hittar man texter som Gessles ”ska vi älska så ska vi älska till Buddy Holly?”

Vi tapetserade ju väggarna med Alice Cooper, Madonna och Guns and roses. Den ena bilden coolare än den andra. Tapetserar kidsen i dag ens sina väggar med posters eller kör de all in på att följa sina idoler på instagram? Posters var så mäktigt. Hur ser man på band som Rolling Stones? Naturligtvis är Stones symbolen för hela grejen. Lev för alltid, festa för alltid, bara att köra på hela vägen in i kaklet.  Raka motsatsen till plastiga typer som Brittney Spears som leende i en intervju ger sitt fulla okritiska stöd till president Bush.  Eminem och Pink okej, men sen då? Vad hände efter det?  

Så lägesrapporten är enkel. Jag sitter här och medan regnet öser ner över min tvätt och jag blir lite nostalgisk. Vilken tur att man föddes så man var runt tolv då Alice Coopers Posion släpptes. Tack gode gud för det.

P.s står fast vid att det fan var bra mycket rock n roll i ordets alla bemärkelser då min generation gick från att vara i tidiga tonåren till att bli vuxna vi hade ju för hundan " Bullen."

Foto S.E.C 

Inga kommentarer: