måndag 2 juni 2014

Idéerna

Ibland kommer kommer de där idéerna som en blixt från en klarblå himmel. I ärlighetens namn så är det oftast en repris av tidigare tankar, men det gör dem inte mindre intressanta. Snarare tvärsom, återkommande idéer brukar snarare vara ett tecken på att de bör genomföras enligt min simpla logik. Det är just de där idéerna som gör att saker och ting börjar hända, det är de idéerna som brukar försätta mig i de mest märkliga situationer, jag antar att det är det som kallas liv. Resultatet av dessa små idéer varierar, men onekligen får det saker att hända. Det gör livet roligare om man säger så.  En av dessa idéer var att få skriva en predikan åt en präst. Den lilla detaljen att jag inte ens kunde " de tio budorden" utantill såg jag inte som ett direkt problem. Full av inspiration tog jag tag i det hela genom att börja leta efter ett par präster, lika bra att ha flera kandidater. Det gick åt helvete, än i dag har jag aldrig skrivit någon predikan, än mindre fått den framförd i en kyrka. Däremot blev det en del telefonsamtal till olika kyrkor runt om i landet. Otroligt att jag fortfarande inte uteslutits ur svenska kyrkan.



Inga kommentarer: