tisdag 24 juni 2014

En sommarkväll som gjord för en cider


Jag undrar vad jag tänkte då för tio är sen. Jag undrar vad som drev mig åt det hållet som jag valde att gå. Nyfikenhet eller var jag kanske uttråkad. Klart jag var fysiken. men jag tror faktiskt att jag var genuint uttråkad. Det uppenbara kunde till och med jag räkna ut, jag visste vad jag gjorde. Men jag kunde mig aldrig tro att på en liten Community för tio år sen skulle något födas, mogna och tio är senare andas i form av singel utan barn. 

Nu sitter jag här en tisdagskväll i juni. Jag sitter och tittar på bilder som tagits för bloggens räkning. Jag är nöjd med dem, minst sagt. Jag sitter och funderar på att avsluta kvällen med en cider ute i trädgården. Det gäller att passa på, nätterna har tydligen blivit längre. På morgonnyheterna i morse så pratade man om vädret i sådana ordalag att jag nästan fick för mig att man deppat ihop på grund av de dagliga skurarna och en temperatur som vilar runt femton grader. Ändå, just i kväll kom tydliga sommartecken i form av " Allsång på Skansen" och " morden i Midsomer."

Det där med en cider en sommarkväll som denna kanske är  ögon man skulle överväga. Hur många sommarläger får man egentligen? Jag borde ta dygnets sist timmar och gå igenom fotona. De första fotona landade i morse. Jag borde ta en cider, gå igenom bilderna välja och vraka och ge respons. Precis som jag borde ta tillvara på dessa sommarkvällar. Jag lägger en cider i kylen och inväntar sommarnatten så får vi se om den ligger kvar i kulen då jag vaknar i morgon bittie. 

Foto S.E.C

Inga kommentarer: