onsdag 11 juni 2014

små spår av sommar

Börjar morgonen med en kopp kaffe och gyllene tider. Jag kan inte hjälpa det, men jag sitter och planerar hur jag ska snåla in på mina dagliga kostnader bara för att ha råd och köpa vad än jag kan hitta signerat Gessle på Itunes. Och jag vet att det är allt anat än normalt, men jag vill ha det så. För mig så är just svensk sommar det samma som svensk pop. Och kan det bli mer pop än just Gessle. För hur det än är så är de flesta sommarminnen något som man förknippar med någon fånig poplåt.


Alkoläsk och Aqua, vi pratar ”roses are red” och så den eviga väntan på att just hon skulle maila.  "Glenmark, Eriksson, Strömstedt" . Eller den är sommaren då det spelades fotbolls-em i Sverige, ett EM som vanns av Tyskland. Jag minns strand, jag minns Guns and roses "knocking on heatens door". Själva grejen med det minnet är att det antagligen var en av de sista somrarna som folk fortfarande släpade med sig ”bergsprängare” till stranden, vilket är helt oförklarligt med tanke på att bärbara cd-spelare var ett faktum. Men det kan kanske var en fråga om budgetutrymmet hos den enskilda musikälskaren. Nordman 1994. ”what is love” med Haddyaway. Sommar och pop hör liksom ihop, så självklart kan tyckas. Så min önskan att köpa Gessle för hela slanten kanske är ett uttryck för min längta att investera i min sommar 2014.


Inga kommentarer: