torsdag 19 juni 2014

när börjar midsommar

Regnet öser ner och det funkar, det funkar för mig. Jag tvingade mig själv att vakna och började dagen med att ringa några samtal, skicka några sms. Det i sig är alltid riskabelt eftersom jag som nyvaken inte har riktigt full koll på vad jag sms:ar. Mina sms då jag är nyvaken, eller knappt vaken alls påminner om sms som man kan få från någon som druckit på tok för mycket. Det är helt enkelt aldrig en bra ide. För att toppa det börjar jag ringa innan jag ens fått min första cigg, ännu en väldigt dålig idé.


Hur som helst regnet öser ner, vi har midsommarhelgen framför oss. Och jag vet inte, men det känns som om den helgen inte kan komma fort nog. Om ni frågar mig börjar sommaren först vid midsommar. Det är säkert en sådan där psykologisk effekt, lika fullt, sommaren börjar vid midsommar.  Regn, sol, det spelar just u ingen som helst roll. Det viktiga är att sommaren börjar. Det är nog inte så att jag gillar sommaren, inte egentligen, det är nog snarare så at jag behöver sommaren. Vissa saker behöver man nödvändigtvis inte gilla men man vet att man behöver det. Så just nu är min blick fixerad vid klockan, och jag ser fram emot att dagen ska vara över och helgen ska anlända och sommaren kan börja.  Knock your self out…. trevlig midsommar på er





Inga kommentarer: