måndag 29 september 2014

hockey

Något som jag inte brukar ta upp är min kärlek till hockeyn, men jag älskar hockey. Hockey är inte en idrott, det är religion och jag älskar sporten snarare än ett lag. Ändå håller jag på Färjestad. Dock ser jag ett stort problem hos Färjestad och det är all den tid som de spenderar i utvisningsbåset. Jag tror att Färjestad varit det mest utvisade laget två säsonger i följd och jag skulle inte bli förvånad om det blir en tredje säsong om man inte ändrar på den ovanan. Många envisas med att hävda att det gått relativt bra för Färjestad de senaste säsongerna. Jag skulle vilja ställa frågan ” hur mycket bättre hade det inte kunnat gå om de inte dragit på sig onödiga utvisningar.” Färjestad är ett lag som känns gammalt och jag tvivlar på att man faktiskt lyckats med återväxten på ett önskvärt sätt efter det att Jönsson lämnade laget. Jag tycker det mesta som har med Färjestad att göra andas sorg och hopplöshet. Man behöver ändra på det mesta, ny ledning, ny spelplan, ny attityd, nya influenser. Jag tror inte på Färjestad som svenska mästare i vår. Däremot tror jag på HV71.

HV71 tycker jag har börjat sända ut bra vibbar. HV71 har muskler som faktiskt få svenska lag har, dock är Färjestad ett av de lag som har lika stora muskler som Hv71. HV71 har pengar, de har kunnande och de har folk att ta av. HV71 tror jag kan växa och sen när det kommer till slutspel så når de sin topp. Jag tror HV71. Även Örebro kommer gå bra, de har nog kommit för att stanna. Laget börjar kännas allt stabilare och de har en god chans att ligga där i tabellens mitt och ta sig till slutspel. Vart Frölunda, Modo och Brynäs är på väg vete gudarna. Leksand hade inget att göra i SHL och det märks allt tydligare just nu.

I går bekantade jag mig med Siri för första gången, och det var väl spännande. Men jag har kommit underfund med att jag ännu inte lärt mig IOS7 än mindre IOS8. Jag förstår mycket väl att om man inte förstår sig på IOS så kan man omöjligt använda sin telefon till fullo. Jag får helt enkelt inte valuta för pengarna. Som vanligt så vänder jag mig till youtube som brukar vara fylld med information. Det enda jag kommit fram till är att IOS8 innebär mer pekande och dragande med fingrar och mindre tryckande med fingertopparna. Dra hit och dra dit.Ios8 känns som om det gör att man kan jobba snabbare med telefonen helt enkelt.



Irritationen över att dator och Iphone strular går knappt att beskriva med ord. Just det påminner mig om hur viktig mobil och dator är i dagens samhälle. Man klarar sig inte utan i dag, hur skulle jag tillexempel kunna betala räkningar? Därför är det viktigt att hålla dator och mobil i gott skick, och då man stöter på patrull är det inte kul. Vikten av den nya tekniken kanske speglas i priset för den nya Iphonens 6 plus som man får för drygt 9500 kronor.


Inga kommentarer: