torsdag 28 augusti 2014

Kan man döpa sin katt till twitter

Det börjar kännas allt mer verkligt. Ett datum har nämnts då den nya lilla katten kanske kan levereras. Det känns pirrigt. Det där med att skaffa djur är i gen liten sak, man måste ta hand om dem och forma dem. Men så mycket man får tillbaka.

Jag har gått och funderat på namn på katten de senaste dagarna. " Penny" var det första som dök upp, först som en förkortning av "Monypenny" men jag komm ganska snart att tänka på gänget i " the big Bang." Nästa namn som dök upp var "Harriet" efter Harriet Bosse. 

Ett tag var jag inne på att döpa katten efter hon app som jag är extra förtjust i. " Twitter" låg nära till hands. Även " ITunes " låg nära till hands. ITunes " klingar fint. Det låter fantastiskt bra. Men man skulle även kunna döpa katten efter en känd kvinnlig ledare eller geni. Stor ledare och geni behöver inte vara samma sak. " Madonna" kanske eller " Maud" efter Maud  Adams eller varför inte " octopussy." "Margaret " efter Margaret Thatcher. " Galadriel" som spelades av Cate Blanchett. " Jackie" eller "Michell" är ju oxå en tanke. " Lady" kanske. 

Det mesta just nu kretsar kring att det ska komma en liten katt. Det är sju år sen jag hade kattunge senast. Jag minns knappt hur det var. Jag undrar om Tuff och gruff kommer att bli glada, det finns en risk för att de inte kommer hoppa av lycka till en början. En sak är säker den nya lilla tjejen kommer bli lika bortskämd som de två stora.

Foto SEC 

Inga kommentarer: