fredag 1 augusti 2014

Tjugo år någonting

Märkligt hur allting är " 20-år-någonting." Det är mer än tjugo år sen Nyhetsmorgon började sändas på TV4. Det är mer än tjugo år sen Guns and roses låg på listorna med november rain. Detär tjugo år sen internet blev tillgängligt för allmänheten i Sverige och multimediadatorerna med cd-rom började leta sig ut till folkhemmet. Är det jag som envist klamrar mig fast vid det som var för " tjugo-år-någonting-sen" eller är dessa saker fortfarande rådande. Internet och Nyhetsmorgon är nog ganska " rätt" fortfarande men cd-rom? Finns det cd-Rom på nya datorer? E-type, Kent, japp " tjugo-år-någonting-sen" och samma gäller öststaterna fall. Här sitter jag nu med en blogg, blogg kanske inte är någon nyhet direkt men ändå. Jag sitter här 2014 i en absolut nutid och snöar in på det som hände för "tjugo-år-någonting-sen" så vad pysslar jag med? Jag får en känsla av att jag blivit en självutnämnd historielärare som just nu föreläser för en klass där fler än en elev inte ens var födda då " det hände" och jag håller dessa lektioner i ett forum i en ny  värld som jag såg byggas upp för " tjugo-år-sen-någonting."




Inga kommentarer: