onsdag 20 augusti 2014

sommarnatsdrömmar

Månen har kommit åter. De hänger utanför fönstret. Stjärnorna vågar sig fram. En bris för med sig en doft av sommaren genom augustikvällen. Det är aningen för sent att ringa. Man kanske skulle kunna skicka ett textmeddelande, men jag vet inte hur jag ska formulerar det i text. Så Jag sänder dig en tanke denna natt, väv in mig i dina drömmar i natt.


Vila, sov tungt och dröm om något som får dig att minnas denna augustinatt. Ta med dig sommaren in i natten. Ta med dig din längtan och ditt hopp. Låt nattens mörker falla runt din värld. Jag vet, det vore trevligt att somna med din röst irrandes i rofyllda sinnen. Men det är aningen försent. Vad skulle jag skriva i ett textmeddelande till dig? Jag har legat och funderat på det ett tag nu, men ännu inte kommit fram till något som passar sig. Så jag sänder dig en tanke, en önskan, väv in mig i dina sommarnattsdrömmar.


Inga kommentarer: